Monday, July 28, 2008

פשיהַא, דער מוז זיין אן עושר... ר'קען זיך ערלויבן.

וואס איז דאס דער סטעיטמענט. פון ווי שטאמט דאס? קען איינער מיר ארויסגעבן מער איינצהעלהייטן פון ווי מען האט געקריגן דער לאזונג אין אזוי ווערט דאס געזאגט אין געזאגט אן קיין שום בושה.

אֵיי מין, קאָם אן. ווי גאַטטע נאו, פראָם וועיר דעי פִּיקד אִיט אָפּ.

פון ווי איז געקומען צו גיין די געזאגאכטס, איך וואנדער איך קלעטער אין אלע אשכולות אנגעהויבן אין שפראך אשכול. אין יעזורו.

נו אפשר 'מיללער' וועט עפעס האבן זיין מיינונג דערינען, ניין גארנישט. אפילו ר' זארעכ' האט אויך איבערגעהיפט דער נקודה מיט א גלייכגילטיגקייט. 'יענטאאש' פרעג איך ניטאמאל ער וועט נאך באלד זאגן אז איך האב א רויט געלען ווארצל אויף מיין אויער, אין 'איך הער' נישט גוט וואס זיי זאגן אין באמת זאגן זיי נישט די זעלבע סטעימענט יעדעס מאל. וועל איך וואנדערן צו זיינע שאף 'מאשקע' מיט זייענ חברה. יאנאש'ס געהילפן. 'איך הער יא גוט!

האללא 'יגר' ווען די האסט גערעדט צו 'קרעמער' בענין פון נאכזוכן די איבריגע חלקים האסטו נישט געקענט פויעלען ביי אים'ן אז ער זאל דאס אויך אינזין האבן. הא? איך וואלט דיר ווען באפאלן, אבער קאם אן אזויפיל חברה זאלן דיר באפאלן אין איין וואך. נאאא איך האב עס נישט געקענט פשוט טוען. אדער אפשר בין איך דיר דן לכף רשות אז די האסט געוואלט אז מען זאל דיר דערמאנען אזוי ווי 'צייטליך' זאגט געווענליך אין אזעלכע אומשטענדן.

ווייסטו וואס איך האב געקלערט צו טוען. איך וועל עס דערמאנען ברמיזה, אין ר' 'ירא שמים' וועט אויסציען א לאנגס ראין א ברייטס לכ' שוררים ת"ת.


איז אזוי: וואס וויל איך דען זאגן דא? מה אני מבקש? את זה אני מצטער.

די מעשה איז אין קורצן אזוי צו זאַגן. איך האלט שוין נאכן קאווע אינדערפרי פארן דאווענען, איך ענדיג צו מיין לעצטער מאל א דריי צו געבן די נאכנישט אויסגעטרוקענטע פיאות, איך יאג אריין צו מיין מנין קבוע אין דער בעל תפלה זיסער שטייט שוין מיטן ליכטל מורמלענדיג דערביי ר' ישמעאל אומר.... היינט ביניך גראדע גאנץ פונקטליך. מיטגעכאפט מיטן בעל תפלה. ער האט שוין אפילו אפגעזאגט די הויכע שמו"ע. מ'איז שוין ב"ה אנגעטאן מיט די ר"ת תפילין. יעצט ווארט מען נאר אז ער זאל אויסלאזן עזרינו... אלקי ישעינו...

ער שטייט שין אפילו מיטן ספר תורה אין האנט. טייל קישן אין טייל... ?

אפפפפס דער שמש'ל איז ביים בלעמער, העעעעעעי פון ווי איז ער ארויסגעוואקסן דארט? העעעעי 'פיצי וואן' איז ער דארט געווען א גאנצן דאווענען? יוששש איז ער גוט, א וואקס ארויס צום ליינען. וואס ליינען? אאהה מען האלט נאך בעפאר. איך קוק צו צום מצב. אין דער קליינער שרייט.


צ-ו-ו-י-י ט-ו-י-ז-ע-נ-ט א-י-ן מ-צ-ו-ו-ת. ד-ר-י-י ט-ו-י-ז-ע-נ-ט א-י-ן מ-צ-ו-ו-ת.


וואס איז דער סטעיטמענט? יעדער קוקט פנים לשמש אין ער זאגט דאס איבער צוויי צו דריי מאל. און דערנאך געט ער א ברום אפ.
צום צווייטן מאל... אין צוווםםםםםםם................. דריטן מאאאאללל. קלאטש!!!

אהההה יעצט קען מען רואיג גיין ליינען לאמיר אים הייבן א האנט.

נו ווער האט עס געקויפט?

וואס האט מען געקויפט, אין פארקויפט.

אההה די ווייסט נישט? די מצצצצצצווותתתת!

האב איך געוואלט זיכער מאכן צו איך פארשטיי פונקטליך אלעס וואס דא שפילט זיך אפ פארנט פון מיינע אויגן. פרעג איך אזוי מיין שכן וואס ווייסט אייביג וויאזוי די סליחות עשרה בטבת גייט צו. ווען א יעדער איז גוט צומישט וויאזוי מען זאגט פאָר די פזמונות.

'הער שפירקעל' וואס איז דא געווען יעצט? פרעג איך אים. וואס האט געמיינט ווען דער איינגעדארטער יודל מיטן אויסגעוועטשן פושקע איז געשטאנען אין געברומט ביים בלעמער 'צווויייי טויזענט אין מצצצצוותתת' "טעֶל מִי מאָר אבאֵייט אִיט".

זאגט ער מיר: אהההה. נאכאמאל די זעלבער קנאקיאנקעל האט עס געקויפט? וואס, האק איך אריין. אההה די ווייסט נישט? דער אורח מיטן אויסגעוואקסענעם געסטרייפטע רעקל מיט די פלאָרשיים שיך וואס שפילט ראה"ק, ער קויפט זיך אן מיט די עליות יעדע מאנטאג אין דאנערשטעג. מען קען געהעריג מיינען אז ער איז שטאטס עושר. ווער ווייסט? וועסט אויפפּאסן אז ער שטייט ביי די בלעמער שוין פון קדושה אן. ער טוט זיין דזשאב ערליך ער פוצט אפ די בלעמער פון אלע טלית בייטלעך אין ער מאכט דאס גרייט צו קענען ליינען ער מיינט אז קיינער כאפט נישט אז ער וויל מיט דעם זיך אהינשטעלן כדי צו קענען אויסקויפן די עליות.

שטייי דארט די באַטשי איינער. ווער איז דען דא צו אויסקויפן. מען קויפט און מען גייט ווייטער.

ער בלינקט שוין מיט די אויגן צום שמש'ל ווען ער האלט נאך ביי 'טויזזזזזענט אין מצצצצווות' ער בלינקט אים זיינע ליבליכע שטראלן אז יענער זאל אים דאס שענקען גערן אן ארויפציען צו ווער ווייסט וואס. קויף עס געזונטערהייט!

"צווויייי טויזזזזענט אין מצצצצוות".....

No comments: